menusearch
hamedana.ir

برگزیدگان نخستین جشنواره ملی شعر و داستان "دوست من کتاب" معرفی شدند

جستجو
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۴:۲۴
۱۴۰۰/۴/۲۱ دوشنبه
(0)
(0)
برگزیدگان نخستین جشنواره ملی شعر و داستان "دوست من کتاب" معرفی شدند
برگزیدگان نخستین جشنواره ملی شعر و داستان

به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان «دوست من کتاب» شامگاه شنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان، مدیران کل فرهنگی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب استان همدان و در ارتباط زنده تصویری با دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همچنین برگزیدگان این جشنواره از استان های مختلف برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین گفت: همدان به عنوان قطب ادبیات کودک و نوجوان این افتخار را پیدا کرده تا میزبان اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان باشد.

«عاطفه زارعی» افزود: این جشنواره مولود خلاقیت، پویایی، دغدغه و رسالت جوانانی است که خود را مدیون فرهنگ ایران زمین و پایتخت تاریخ و تمدن کشور می‌دانند، تاریخی که فرهنگ چهره بارز آن و ادبیات کودک و نوجوان نقطه قوت آن است.

وی تصریح کرد: جشنواره ملی دوست من کتاب در هفته کتاب سال گذشته و به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و محفل ادبی هگمتانه آغاز و با استقبال چشمگیر علاقه مندان از سراسر ایران مواجه شد.

به گفته وی، ۲ هزار و ۹۱۱ اثر از سوی شرکت کنندگان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۷۹۳ اثر مربوط به ۳۹۳ شرکت کننده به عنوان آثار برتر از سوی داوران انتخاب و به مرحله نهایی جشنواره راه یافت.

به گفته وی، در نهایت ۲۴ اثر برتر از این تعداد به عنوان آثار برگزیده جشنواره در رده‌های سنی مختلف توسط هیأت داوران انتخاب و معرفی شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: جشنواره ملی دوست من کتاب در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با موضوع کتاب و کتابخوانی(نقش مطالعه در زندگی فردی و تعیین سرنوشت جامعه) و کتابخانه چشمه همیشه جوشان دانش (تاثیر کتابخانه های عمومی در رشد فرهنگ کتابخوانی) برگزار شد.

زارعی با اشاره به هدف جشنواره برای ترویج فرهنگ مطالعه و تبیین اینکه ادبیات بهترین محمل برای پیشبرد و تحقق این هدف مقدس است، گفت: آثاری از ۱۹ استان کشور به این جشنواره ارسال شد که آثار ارسالی شرکت کنندگان ۱۱ استان به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد.

به گفته وی، "آرنیکا فروتن" از استان سیستان و بلوچستان، "آذین عینعلی" از استان همدان و "مصطفی دهگان" از استان خراسان رضوی عناوین برتر بخش نویسندگان کودک را از آن خود کردند.

زارعی افزود: در بخش نویسندگان نوجوان نیز "الهه فریدی" از استان مازندران، "شکیبا خاکزاد" از استان اصفهان و "مهدیه بیاتی" از استان همدان صاحب عناوین برتر و برگزیده شدند.

وی ادامه داد: در بخش نویسندگان بزرگسال داستان کودک، "مهدی عصاره" از استان خوزستان و "ریحانه آبشاهی" از استان گلستان به طور مشترک رتبه سوم و "زهرا داوری" از استان خراسان شمالی رتبه دوم را کسب کردند، هیأت داوران در این بخش اثری را حائز رتبه برتر ندانست.

زارعی اظهار داشت: در بخش نویسندگان بزرگسال داستان نوجوان از "پگاه نیک‌طلب" از استان تهران تقدیر شد، "ژیلا طاهری تیزرو" از استان همدان، "معصومه دین محمدی" از استان زنجان و "زینب توقع همدانی" از استان همدان نیز دراین بخش به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی تصریح کرد: در بخش شاعران کودک، "آروین حیدری" از استان خوزستان و "امیررضا شیخی‌پور" از استان گیلان به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند و در بخش شاعران بزرگسال شعر کودک نیز "مریم اسلامی"، "پیوند فرهادی" و "سمیه بابایی"همگی از تهران عناوین برتر را کسب کردند.

به گفته زارعی، در بخش شاعران بزرگسال شعر نوجوان "طیبه شامانی" از استان تهران و "زهرا آقامیرزایی" از استان همدان به طور مشترک سوم شدند، "دادیار حامدی" از استان مازندران به عنوان نفر دوم و "سعید موسوی‌زاده" از استان خراسان رضوی نیز به عنوان نفر برتر این بخش معرفی شدند.

هدر سایت
پرسش های متداول
مجوزهای سازمان
قوانین و مقررات سازمان
آخرین اخبار
فاطمیه

فاطمیه

۰۲/۹/۲۵